نقل و انتقالات آرشیو خبر ها
نخستین شوک به یووه کلید خورد: «خـداحافظ مـارتین»

نخستین شوک به یووه کلید خورد: «خـداحافظ مـارتین»

بالاخره تمام شد. 6 سال پرخاطره و روزهایی فراموش ناشدنی با او به لحظات پایانی‌اش رسید.

 

از همان ابتدا که به صورت قرضی بارسلون را به مقصد تورین ترک کرد، هواداران باسکی‌ها می‌دانستند که او دیگر برنخواهد گشت. «EL Pelado» هرچند دو فصل بعد از حضور یکساله‌اش در یووه را در سویا گذراند اما خیلی زود بار دیگر به تورین رهسپار شد تا بیانکونری‌ها فراموش نکنند مارتین کاسرس هم یکی از انقلابی‌های یوونتوس کُنته (کونته) است.

 

مدافع مرکزی تیم ملی اروگوئه که در یووه، هم در سمت راست و هم در سمت چپ توانمندی‌های‌ بی‌نظیرش را نشان داده، در روزهایی که در ترکیب یووه به میدان می‌رفت همه را به یاد پائولو مونته‌رو می‌انداخت. همان بازیکنان مورد علاقه‌ تیفوسی‌های یووه در دهه نیمه دوم دهه نود و نیمه اول دهه 2000 میلادی. چناچه شماره او در یووه (4) نیز در نهایت به مارتین رسید. تخصص منحصر به فرد کاسرس در بازی هوایی، تکل‌های فوق‌العاده او به همراه سرسختی و قدرتمندی‌اش هرگز از یاد سیاه و سپیدها نخواهد رفت.

 

وقتی پیشنهادات باشگاه‌های اروپایی به مارتین رسید و او که در تیم الگری بیشتر یک نیمکت‌نشین بود به سرش زد که چالشی جدید و تجربه‌ای دیگر را در دوران ورزشی‌اش انجام دهد کمتر هواداری در یووه‌ پیدا می‌شد که او را در صورت گرفتن این تصمیم مؤاخده کند. همه فکر می‌کردند لیورپول یا آرسنال مقصد بعدی او خواهد بود اما آخرین شنیده‌ها از توافق نهایی او با باشگاه رم و والتر ساباتینی مدیر ورزشی جالُرُسی‌ها (جالوروسی‌ها) خبر می‌دهد.

 

 

«فوتبال ایتالیا» هم در گزارشی ضمن تایید شایعه قطعی شدن این انتقال از تصمیم باشگاه رم برای عقد قرارداد سه ساله با این بازیکن اروگوئه‌ای خبر داده و مدعی شده با توجه به عدم اطمینان لوچیانُ اسپالِتّی (لوچیانو اسپالتی) به ماندن یا رفتن آنتونیو رودیگر مدافع آلمانی این باشگاه به چلسی در تابستان، این سرمربی جنجالی نیز موافقت قطعی و چراغ سبزش را در انجام هرچه سریعتر این انتقال ابراز داشته است.

 

یووه نیز که از طرفی این روزها در پنجره ترانسفرینگ تابستانی‌اش لیست بلندبالایی از مدافعین را می‌بیند و از طرف دیگر تمایل کاسرس را برای خداحافظی از یووه دیده به تصمیم این بازیکن احترام گذاشته و آماده است که مراحل این انتقال را انجام و مذاکرات را نهایی کند. در عین حال مدیر برنامه‌های مارتین کاسرس از علاقه‌مندی و دریافت پیشنهاد باشگاه‌های ناپُلی، اینتر و میلان نیز برای جذب او خبر داده است.

 

چیزی که اما به نظر می‌رسد قطعیت فرارسیدن زمان خداحافظی با اوست. مارتین کاسرس؛ بعد از 270 بازی برای یووه و به ثمر رساندن 16 گل و کسب 5 اسکودتو، یک کوپا ایتالیا، 3 سوپرکاپ ایتالیا و یک نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و سپری کردن 6 فصل حضور در این باشگاه، تا چند هفته دیگر به صورت رسمی از یووه جدا خواهد شد و آنچه تاکنون شنیده می‌شود نیز حکایت از پیوستنش به باشگاه رم است. آیا تصویر او در فصل آینده، مقابل یووه و در لباس زرشکی رم را می‌توان تصور کرد؟ به نظر می‌رسد پاسخ مثبت است. او می‌رود تا شاید یک اروگوئه‌ای دیگر بیاید؛ ادینسون کاوانی...


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: